|
Efektivní otázky?
5. únor 2011 v 18.59 | rubrika: Obchodní komuniace
Metoda S.P.I.N. Je metoda efektivního kladení otázek. Například: "Kolik na přístroji pracuje lidí?", "Jak dlouho přístroj máte?", "Kolik kusů na stroji ročně vyrobíte?" atd. Například:"Míváte časté poruchy?", "Mají zaměstnanci problém s obsluhou stroje?". Například:"Zmínil jste pozdní dodací dobu, neztrácejí ve vás následně někteří zákazníci důvěru?", "Stejný problém jsem řešila s naším nynějším zákazníkem, jeho zákazníci pozdní termín dodání nechápali a proto byli se službou nespokojeni." |
přečteno: 32x | přidat komentář
|
|
Jak skutečně přemýšlí naši zákazníci?
29. leden 2011 v 23.39 | rubrika: Obchodní komuniace
Kreditní karty VISA přijímají na téměř 3x více místech než American Expres. Za základní kartu Expres zaplatíte 20 dolarů, kdežto za Amarican Expres vás bude stát 55 dolarů. Rozhodnutí, jakou kartu si pořídit se zdá jednoznačné. Přesto, přibližně 25 milionů Američanů využívají kreditní kartu American Expres. Proč? Zapracují emoce. Zvítězí chtíč po prestiži ne po úspoře. American Express totiž zdůrazňuje, že "členství nabízí určitá privilegia", a toto privilegium znamená být součástí "elitního" klubu. Mimochodem klubu, kde je elitních dalších 25milionů členů... Určitě si vždy zvolíme tu nejrozumnější možnost? Zdroj: Jak prodat neviditelné, H. Beckwith |
přečteno: 19x | přidat komentář
|
|
Hledáme nejlepší možnost nebo minimální rizika?
29. leden 2011 v 23.38 | rubrika: Obchodní komuniace
Porážka mu připomněla základní rys lidského rozhodování. Lidé si nedávají záležet na tom, aby si zvolili tu nejlepší možnost, oni se pouze chtějí vyhnout špatné volbě. Odborníci takovému chování říkají "hledání dostatečně dobrého". Přehlédli jsme tohle! Jejich obavy. U Henrryho se zákazník obával, že jeho poradenství bude příliš drahé. Druhou a neméně vážnou obavou pro klienta byl fakt, že Henrry předtím pracoval pro větší klienty. Nynější zákazník měl obavu, že Henrry jeho projekt nebude brát příliš vážně. Henrry na obavy klienta vůbec nezareagoval, nechal se unášet vlastní představou, že právě on je nejlepší volba. Nesnažte se zapůsobit jako nejlepší volba. Buďte výbornou volbou. Pak eliminujte cokoli, co by z vás mohlo udělat špatnou volbu.
Zdroj:Jak prodat neviditelné. H.Beckwith |
přečteno: 14x | přidat komentář
|